Jakie meble kupują Polacy

kasto/bigstockphoto.com

Według raportu REAS branża meblarska ma się w Polsce bardzo dobrze. Sprzedaż różnych elementów wyposażenia domu stanowi stały punkt domowych wydatków.

Na podstawie przeprowadzonych badań można zauważyć, że Polacy nowe meble kupują raz na 3 lata. Jedynie 7 proc. przepytanych osób nie dokonało żadnych zakupów meblarskich, również tych drobnych jak półki czy stoliki, w ciągu ostatnich 36 miesięcy. Jednak połowa respondentów zaznaczyła, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zamierza kupić nowy mebel, który uzupełni ich wnętrze.

Analizując klientów sklepów meblarskich łatwo wskazać grupę dominującą – są to osoby między 26. a 35. rokiem życia. Zarówno osoby starsze, jak i młodsze rzadziej robią zakupy. W przypadku pierwszych wynika to najczęściej z braku chęci zmiany aranżacji domu, natomiast młodsi klienci nie mają wystarczającego budżetu na tego typu zakupy.

W ankiecie przeprowadzonej na temat zainteresowania Polaków branżą meblarską pojawiło się pytanie o pokój, do jakiego zazwyczaj kupowane są meble. Najczęstszą odpowiedzią był pokój dzienny – 40 proc. odpowiedzi. Kilka procent mniej miała kuchnia oraz sypialnia. Wysoko w zestawieniu znalazły się również tapicerowane meble wypoczynkowe, meble ogrodowe, meble dziecięce oraz zabudowy do przedpokoju. Najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie danego mebla jest jego cena. Uwagę zwracamy też na jego jakość oraz wygląd. Najmniej istotna dla Polaków okazuje się moda i panujące trendy oraz marka danych mebli.

Gdzie Polacy robią zakupy meblarskie? Z raportu wynika, że najwięcej z nas korzysta z sieciowych salonów. Aż 70 proc. ankietowanych wskazało popularne markety meblowe. Około 30 proc. zakupy robi w droższych salonach meblowych oraz w sklepach internetowych. W przypadku zakupów online większość klientów stanowią najmłodsi konsumenci, którzy nie boją się zamawiać mebli bez uprzedniego obejrzenia. Kupowanie bezpośrednio u producenta czy u stolarza to już rzadkość. Meble na zamówienie są sporo droższe, dlatego tylko zamożniejsi mogą sobie pozwolić na taki luksus.

Średnio na meble wydaje się około 2 tys. złotych. Jednak ponad połowa respondentów planując wydatki na meble wskazuje, że wyda od 1000 do nawet 5000 złotych. Większa zasobność portfeli pozwala również na większe zakupy, dlatego pond 20 proc. konsumentów może przeznaczyć na meble około 10 000 złotych. Niemniej większość z nas meble kupuje za zaoszczędzone na ten cel środki pieniężne (47 proc.), a zakupy ratalne dotyczą tylko 12 proc. Polaków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *