Szybka sprzedaż mieszkania

Szybkość sprzedaży nowego mieszkania często zaskakuje samych właścicieli nieruchomości. Rozwój branży sprawił, że w nawet w kilka dni można znaleźć kupców, którzy w nowym mieszkaniu upatrują intratą inwestycje. Najczęściej trwa to jednak około dwóch tygodniu. Na rynku wtórnym jest dłużej – do nawet pół roku. Jednak na ostateczny czas sfinalizowania transakcji ściśle związany jest z ceną oraz lokalizacją nieruchomości.

Najszybsze tempo sprzedaży mieszkań odnotowuje się w największych polskich miastach. W Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu czy w Gdańsku potencjalnych nabywców jest więcej. Jeśli dojedzie do tego atrakcyjne położenie i niska cena, lokal sprzedaje się błyskawicznie. Szybciej było tylko około 11 lat temu w czasie mieszkaniowego boomu, gdy Narodowy Bank Polski odnotowały średni czas sprzedaży mieszkania na poziomie dwóch i pół miesiąca.  Natomiast aktualnie w najtrudniejsze sytuacji na rynku sprzedaży nieruchomości są mieszkania jednopokojowe na najwyższej kondygnacji. W takim przypadku cały proces sprzedażowy może potrwać nawet dwa lata.

Najbardziej chodliwe są mieszkania o powierzchni około 50 metrów kwadratowych z dwoma pokojami. Nabywcom zależy na łatwiej dostępności do komunikacji miejskiej, szkół oraz sklepów. Ostatni rekord należy do krakowskiego mieszkania, które zostało sprzedane w 4 dni. Niewielkie, trzypokojowe mieszkania do drobnego remontu w pobliżu centrum wystawiono za 325 tys. zł, czyli poniżej średniej stawki z tej okolicy. Atrakcyjna cena przeważyła i doszło do błyskawicznego podpisania dokumentów.

Decydując się na sprzedaż nieruchomości należy dokładnie sprawdzić rynek, by mieszkanie w optymalnym czasie znalazło nowego właściciela. Niewskazane jest nagłe obniżanie ceny, gdyż powoduje to konsternacje wśród potencjalnie zainteresowanych osób. Wartość nieruchomości należy właściwie skalkulować przed ogłoszeniem oferty, by później nie odstraszyć klientów. Istotne w ofercie jest także wskazanie zalet lokalizacji, która również jest bardzo ważnym czynnikiem, wpływającym na decyzję o zakupie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *